Tijdens deze Corona-crisis is de landelijke afspraak dat de reguliere zorg helaas geen doorgang kan hebben. Na deze eerste week waarin we alles anders hebben moeten organiseren zijn we ontzettend blij met het begrip wat iedereen hiervoor heeft!
Op deze manier kunnen we ons goed voorbereiden op de periode die onze aandacht voor de volle 100 procent nodig heeft. Maar voornamelijk is het ook bedoeld om nieuwe besmettingen te voorkomen door contacten tussen mensen (en dus ook met zorgmedewerkers) zoveel mogelijk te beperken.
Uiteraard is het heel belangrijk u voor wél urgente klachten gewoon de nodige zorg blijft krijgen!
Wij zijn daarvoor gewoon bereikbaar. Afgelopen week is gebleken dat het in veel gevallen goed mogelijk is telefonisch patiënten te ondersteunen. Ook werd er meer gebruik gemaakt van e-consulten! Dit kan via de app MedGemak, zie onze website voor alle informatie hierover.
Daarnaast beschikken we inmiddels ook over videobellen!!! Als het zien van een patiënt een betere inschatting kan maken van de ernst van de klachten, kan de assistente een tijdstip afspreken waarbij de huisarts door middel van een face tot face contact met u kan spreken.
Ook op uw verzoek kan dit uiteraard ingezet worden.
Dit werkt eenvoudig via uw smartphone of laptop/pc; u ontvangt een link en u klikt deze aan op het afgesproken tijdstip.
Uiteraard houden we iedereen op de hoogte, we hopen zo snel mogelijk deze spannende en bizarre tijd in goede gezondheid achter ons te kunnen laten en weer de laagdrempelige zorg te kunnen bieden zoals we zo graag willen leveren. Tot die tijd hopen we op ieders begrip en steun, en zullen we doen wat we kunnen!